Orasul meu MOSCOVA


       Privelisteea Kremlinului pe timp de noapte ma farmeca mereu, chiar si acum, la 22 de cand locuiesc in Moscova. Tabloul turnurilor de caramida si al meterezelor crenelate, aproape ireal in splendoarea lui, imi aduce arninte de o imagine in relief dintr-o carte veche, cu basme.
       Admir cea mai celebra fortareata a Rusiei (a carei faima poate avea  si accente sumbre) in timp ce taxiul meu isi croieste anevoie drum pe Podul Bolsoi Kameni, prin aerul cu sclipiri de chiciura. Rafale de vant agita troienele de pe malurile Raului Moscova, aflate undeva, sub noi. Sediu al puterii si acum, in epoca lui Vladimir Putin, ca si in vremea lui Ivan cel Groaznic (sau a lui Stalin), Kremlinul evoca in mintea mea o combinajtie de groaza si maretie - emotiile pe care le-arn trait, copil fiind, in timpul Razboiului Rece, cand Rusia imi starnea un amestec de spaima si admiratie. Fascinajtia m-a impins sa fac studii post-universitare de istorie a Rusiei si Europei de Est, sa incere o prima vizita in 1985 sa ma mut cu totul aici in vara lui 1993 - in 1999 m-am casa­ torit cu o rusoaica. Pentru mine, Moscova insearnna acum ,acasa". Kremlinul, o cetate fortificata, cu cinci palate si cinci biserici, se profileaza amenintator in dreapta mea cind trecem in goana pe langa Piata Rosie, dominata de Catedrala Sf. Vasile, cu cupolele ei ca de acadea. Trecem pe langa Duma de Stat (Parlamentul), o cladire moderna, dar anonima (si total aservita presedintelui Putin).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu